Monday, July 27, 2009

TOK PA MEMBERI PENDIDIKAN - KHALIS MB SELANGOR MENGHALAU ANAK-ANAK ISLAM BELAJAR QURAN.



Kesian jenarasi Islam masa depan, dizalimi oleh Pakatan rakyat termasuk Pas di Selangor

MELOR 29 July- Kerajaan Pakatan Rakyat Pas dan Dap serta Pkr Selangor menghalau anak-anak Islam belajar Quraan. Inilah cita-cita Nik Aziz menubuh kerajaan campuran yang menghalau umat Islam dari belajar Quraan. Jauh perbezaannya dengan Tok Pa di Jeli Kelantan walaupun secara persendirian beliau melakukan yang terbaik untuk anak-anak Islam. Menyediakn tempat, guru dan berbagai kemudahan termasuk makan dan minum untuk anak-anak Islam. Nik Aziz harus belajar dari Tok Pa bagaimana hendak memertabatkan Islam di Kelantan. Nik Aziz wajib kutuk kerajaan Selangor yang berlaku zalim kepada anak-anak Islam.



Penginapan Tok Pa dijadikan pusat pendidikan anak-anak Islam

DARUL FALAH 26 JULAI 2009 – Seramai 141 pelajar yang mengikuti kelas tuisyen percuma ahli parlimen Jeli dekat sini menyertai pertandingan mengarang Bahasa Inggeris.

Pengerusi Biro Pendidikan UMNO Bahagian Jeli, Hanafi Yunus berkata, pertandingan yang di anjurkan adalah sebahagian usaha memantapkan lagi Bahasa Inggeris di kalangan pelajar-pelajar tahun empat dan lima yang mengikuti kelas tuisyen di sini.

Menurutnya, pertandingan itu pada masa yang sama memantapkan lagi penguasaan pelajar terhadap bahasa ini.

“Minda pelajar turut dapat di asah untuk menguasai Bahasa Inggeris yang di lihat salah satu keperluan utama ketika ini.

“Langkah mengadakan pertandingan adalah usaha terbaik untuk pelajar-pelajar supaya dapat menguasai bahasa ini pada peringkat awal,”katanya.

Pertandingan tersebut turut di meriahkan dengan kehadiran Encik Suhaimi dari syarikat XY Base yang menaja hadiah pertandingan.

No comments:

Post a Comment