Thursday, July 2, 2009

KRESIS PAS & DAP KEDAH...Nik Aziz enggan campur tangan – Apa guna jawatan Mursyidul Am?

KOTA BHARU 3 Julai – Nik Aziz diminta mengulas tindakan Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su semalam yang mengumumkan mahu keluar dari pakatan pembangkang negeri itu berikutan tidak puas hati dengan pentadbiran kerajaan negeri. Thomas kata ini bukan main-main.

Soal membina negara Islam dan babi adalah perkara besar.Semuanya telah dijelaskan dalam Al Quran Nik Aziz boleh selesaikan dengan mudah selagi berpegang kepada Al Quran dan Hadith.


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan campur tangan dalam krisis antara DAP dengan kerajaan Pas Kedah. Apa guna jawatan Mursyidul Am kalau perkara sebesar itu dianggap kecil. Penarikan dari pakatan adalah isu besar. Kerajaan Pas Kedah boleh tumbang kalau Pas tinggal seorang diri.

“Itu masalah negeri, saya tak tahu, terserahlah kepada Kedah,” katanya kepada pemberita di pejabatnya hari ini. Ini soal sebuah kerajaan dan selama ini Nik Aziz bercita-cita untuk memerintah Malaysia. Kedah adalah sebahagian dari Malaysia.
Antaranya adalah kegagalan kerajaan negeri menangani isu pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya yang telah dirobohkan oleh Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS).
Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa percaya perkara itu dapat diselesaikan dengan baik. Husam jamnapari dah hilang taring tak siapa pun nak dengar apa yang dia kata.


Memang dari dulu lagi Pas Kelantan, Trenganu,Perak dan Kedah, Pas memerintah negeri buat hal masing-masing, peraturan sendiri-sendiri. Kata orang memerintah dengan menggunakan ’IT’ bukan information teknologi tapi ikut telitas. Idea Nik Aziz dan Anwar karut dan menjahanamkan negara. Tolaklah mereka demi agama,bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment