Wednesday, July 1, 2009

DAP Keluar Dari Kerajaan PR Kedah

KUBANG KRIAN 1 Julai – Pengerusi DAP Kedah dalam mesyuarat petang tadi telah mengambil keputusan sebulat suara untuk membawa keluar DAP dari Kerajaan Pakatan Rakyat yang ditunjangi oleh Pas dibawah pimpinan Menteri Besar Azizan. Alasan penarikan itu ialah kerana Majlis Perbandaran meroboh kandang babi yang dimiliki oleh kaum Cina tanpa berunding atau membayar pampasan yang setimpal.


Azizan sama tapi tak serupa dengan Nik Aziz

Kerajaan Pas Kedah sedang menghadapi tekanan hebat dari DAP walaupun DAP hanya ada satu kerusi dalam Dewan Undangan Negeri Kedah.

Apa yang menghairankan ialah Nik Aziz selalu melaungkan bahawa Islam yang dibawa oleh Nik Aziz sudah mendapat sambutan kaum Cina. Kononnya gelombang Islam sedang berlaku dinegara ini. Diantara petanda yang diguna pakai oleh Nik Aziz ialah pemimpin DAP sudah pandai memberi ’salam’ dan ’baca quraan’. Kata Nik Aziz lagi walaupun terjemahannya tak betul itu dia punya pasal.

Kalaulah DAP benar-benar memahami kehendak Nik Aziz mengapa mereka membantah usaha yang dilakukan oleh Azizan. Adakah Pas menjalankan dasar talam dua muka...Kelantan peraturan lain dan Kedah peraturan lain.

Nik Aziz sama tapi tak serupa dengan Azizan

Apa yang berlaku di Kedah merupakan petanda jelas idea Nik Aziz tidak akan diterima oleh DAP. Cuma Nik Aziz syok sendiri.

No comments:

Post a Comment